Op naar het Kruger - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu Op naar het Kruger - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu

Op naar het Kruger

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

29 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Hallo (meeste) mensen in warmer weer dan ik...,

Ja je leest het goed, het is hier niet echt warm. Je hebt een trui aan en een jas er overheen en een dikke sjaal en dan voel je je lekker. In het zonnetje gaat het nog wel maar in de schaduw.... :(

Maar ik heb het ontzettend naar mijn zin, dus ik vind het niet zo erg.

Inmiddels heb ik iedereen weer gezien en de meeste ook alweer gesproken. Slechts enkelen vrienden van vorig jaar zijn niet meer in de buurt. Ach zulke dingen gebeuren.

Het is zo schattig; ze zijn zo ongeveer een beetje om me aan het vechten hier. Er waren al woorden over wie me "mocht komen ophalen" van het vliegtuig en ook de afgelopen dagen was het eerder met wie wil je mee dan met wie kan ze mee. Ik wordt er haast een beetje verlegen van, en dat wil wat zeggen hoor :D
Hoorde van Brett bijvoorbeeld ook dat Donna vorig jaar een week verdrietig was geweest dat haar "grote zus" weg was. En de afgelopen maand alleen maar had kunnen praten over het feit dat ik weer zou komen. En iedereen is zo blij om me weer te zien echt niet normaal. Ga haast geloven dat ze me echt aardig vinden :P

Hoewel, er zijn er wel een paar die het wat minder vinden. Zij zijn een beetje jaloers op mij omdat ik naar het de branden mag en zij niet. Ik blijk namelijk echt heel erg bevoorrecht te zijn dat dat kan. Want er zijn zoveel mensen die zouden willen komen dat ze er een boel hebben moeten afbellen. Gewoon omdat er geen plaats voor was en dat de groep dan te groot zou worden. Dat ik wel mocht komen is heel speciaal, omdat alle andere gasten belangrijke mensen zijn en ik eigenlijk niet. Maar goed ga nu wel metingen doen, dus ik wordt natuurlijk steeds belangrijker. Er is zelfs al een hint gegeven over volgend jaar en ik ben er nog niet eens drie volle dagen. Vind dan wel dat Mike ook mee moet hoor :D

Verder ook alweer een paar mooie dingen gezien. Brick nam me mee naar een grot die je als je er naast staat nog steeds niet kan zien en dus echt moet weten waar je moet zijn. En naar watervallen waar je in de zomer (het is nu winter hier zoals de temperatuur al doet vermoeden) lekker kunt chillen. Het was ook nog op een prive terrein van mensen die hij inmiddels wel kende en daarom ook kon komen, dus bang voor andere "toeristen" hoef je niet te zijn.

Ook naar een lezing geweest over "Adams calender" (zoek maar op op internet). Super interessant. Ze hebben hier een stenen formatie gevonden waarvan ze denken dat het de oudste op aarde is door mensen gemaakt. En dan te bedenken dat ik die middag nog op een paar van die stenen ben geklommen voor een mooie foto. Op die eeuwenoude stenen notabene. Oeps... Was vast niet te bedoeling. Kort uitgelegd ging de lezing over hoe de mens op aarde was gekomen waarom en hoe de godsdiensten hieraan gerelateerd zijn. Echt heel erg interessant. Er is ook een boek van uitkomen wat ik inmiddels ook al bijna uit heb, en zou nu wel nog een keer terug willen nu ik hoorde wat ze allemaal over die verschillende stenen te vertellen hadden.

Verde al mijn eerste bbq gehad en lekker avondje gedronken met Brett, Donna en vrienden van hen. Ben daar vannacht ook blijven slapen, want inmiddels zijn de twee gaan samenwonen. Ja kleine zusjes worden groot. Brett heeft mij en michael ook al uitgenodigd voor hun huwelijk volgend jaar. Hij heeft Donna alleen nog niet verteld dat hij haar van plan is te vragen...

Al met al vermaak ik me dus weer prima (had ook niet anders verwacht natuurlijk).
Morgen dus idd naar het Kruger. Eerst een week dingen bijwerken zodat alle fire breaks goed zijn. De week erna hopen we alle branden te doen en de laatste week een nieuw projectje waarbij ze stukken land gaan aansteken vanuit de helicopter. Super leuk allemaal weer natuurlijk en hoop dan ook weer met mooie verhalen terug te komen. Zoals het er nu uitziet ben ik ongeveer 19 juli pas weer terug uit het park dus tot die tijd even niets van mij op waarben jij. Hoop dat jullie je niet te veel gaan vervelen ;)

knuffel van mij


  • 28 Juni 2009 - 19:31

    Brenda:

    Hey Rensje!
    Wat heerlijk te horen dat je het zo naar je zin hebt!! Had ook niet echt anders verwacht maar toch ;) Fik de boel maar lekker af daar :) Hier is alles goed, eerste week coschappen zijn achter de rug. Het was ontzettend leerzaam en interessant maar wel erg vermoeiend. Werktijden zijn toch wel een stuk langer dan mijn normale studieweek en enorm veel nieuwe mensen en patienten met indrukwekkende en soms hartverscheurende verhalen. Als je er weer bent zal ik wel wat meer vertellen! Geniet er van!
    xbren

  • 28 Juni 2009 - 19:59

    Jol En Frans:

    Hee meis nou je boft maar met zoveel aanbidders daar.Leuk dat je het weer zo naar het zin hebt doe voorzichtig
    En o ja onze vakantie was erg leuk en lui hadden het erg naar het zin xxx en knuffel van ons

  • 28 Juni 2009 - 20:30

    Patricia:

    Heel veel plezier! Uiteraard ben ik erg jaloers maar ik moet me maar gaan vermaken met alle verhalen. Kus.

  • 28 Juni 2009 - 20:32

    Patricia:

    Oh ja, en ik had een 8 voor mijn AV. Daarmee ben ik ook klaar en is het alleen nog even wachten voordat ik ook mijn diploma mag gaan ophalen ;).

  • 28 Juni 2009 - 20:46

    Opoe En Opa:

    fijn dat het naar je zin is we kijken weer naar je volgende bericht uitgr.en liefs o en o

  • 29 Juni 2009 - 07:26

    Marieke:

    Hoi Renske!

    Leuk! En ik geloof wel dat mensen je aardig kunnen vinden hoor ;-P
    Veel succes nog, je begint op een pyromaan te lijken!

    Groetjes,
    Marieke

  • 29 Juni 2009 - 14:15

    Marja Schmit:

    Lieve Rupseflupseflepsje,

    Heerlijk dat je zo gemist bent daar en dat het weer zo leuk is, dat is toch hartverwarmend.
    Dan volgend jaar maar samen met je vriendje erheen lijkt mij.
    Nog heel veel plezier.

    Veel liefs,
    xxx
    Marja

  • 01 Juli 2009 - 09:21

    Wijnand:

    leuk die bush verhalen
    Je krijgt wel weer het mooiste van het mooiste te zien.

  • 01 Juli 2009 - 20:46

    NIta:

    Oh ik wil ook naar Afrika.
    Mogen moeders ook komen?
    Pas goed op je zelf en geniet er van. En wij vinden je ook echt heel aardig hoor.
    Kus mama

  • 15 Juli 2009 - 12:35

    Sas:

    Doe je goed Rens! Zou bijna jaloers worden ;-) Ik ben net terug uit Spanje. Was heerlijk en ik kan daar met bosbrand-dingen beginnen vanaf september. Whaah. Vertel ik nog wel. Soms mis ik het reizen van ons samen wel hoor.Wat een avonturen he? als je terugbent gaan we wat afspreken. Heb nog een grott cadeau voor jou, maar wil ook gewoon weer lekker bijkletsen! Liefs van mij xs

  • 15 Juli 2009 - 16:42

    Desiree:

    Hoi Renske,
    Klinkt goed weer daar! Alles nu ook nog steeds goed? Komen er ook nog foto's om ons hier in het (blijkbaar warmer-dan-daar) kleine landje te laten zien waar je uithangt of gaan we die pas zien als je terug bent :)?
    Nou tot snel!
    Groetjes Desirée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Nelspruit

Renske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 124184

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 04 Juni 2017

Renske's tussendoortje

08 Mei 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: