deel twee van vandaag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu deel twee van vandaag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu

deel twee van vandaag

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

31 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Voor de mensen die het niet weten; aan de linkerkant onder recente berichten staat het eerste deel van het verslag van vandaag; de titel is alcohol en vriendschap. Dat eerst lezen dus! Success ;)


Vrijdag (vanochtend dus) vroeg op pad om naar het trainingskamp van de fire fighters te kijken. Daar zag ik Tsidi en Joseph en de rest van het team weer terug. Ze paradeerde voor ons en kregen prijsen voor snelste en beste renners en team. Ik had eigenlijk medelijden met al die mannen en vrouwen daar. Ze hebben de hele week de benen uit hun lijf gelopen en moesten nu ook nog eens in de volle zon voor een paar “belangrijke” blanken paraderen. Ze vielen met bosjes om van de warmte en moesten weggedragen worden naar de schaduw. Hoe bedoel je was zeker een zware week geweest voor ze?!??! Daarna nog wel gezellig met Tsidi en Joseph gepraat die het naar hun zeggen toch leuk hebben gehad die week. Joseph heeft me toe nook nog even toevertrouwd dat hij op blanke vrouwen valt en dat hij me graag op wil komen zoeken in Nederland. Het is dat het zo’n schatje is anders had ik hem heel hard uitgelachen.
Daarna hadden Bandit en Brick voor mij geregeld dat ik niet met de auto maar met de helicopter terug kon naar Nelspruit (50 min vliegen van het trainingskamp). Supercool!!! Was mijn eerste keer vliegen in een helicopter en dan ook nog in een huey (grote helicopter die in de oorlog gebruikt is). Was echt een hele toffee ervaring. Heel anders dan normaal vliegen. Helemaal leuk was dat ik achterin de koptelefoon ophad en dus kon horen wat de piloten konden zeggen. Helemaal grappig dat een het over mij had en zei dat ik best een leuk meisje was voordat hij doorhad dat ik de koptelefoon ophad! Hihi. (ik val hier in de smaak dat is niet te geloven, net of ik weer in Bolivia ben…). Bovendien moesten we nog even ergens anders heenvliegen ook, dus had ik er gelijk nog een vluchtje bij. Dat is dus twee uur in de helicopter geworden. Ach ging het ook maar zo makkelijk met het boeken van een echte vlucht he..
Vanavond na het kijken van Assepoester 3 vroeg naar bed, want ik ben niet zo lekker (koutje gevat denk ik).
(nouja eigenlijk lag ik nu al op bed maar ben er weer uitgegaan omdat ik de helft in van vandaag was vergeten op te schrijven en vond dat ik dat toch even moest corrigeren.)

Morgen het ik ‘s avonds een bbq met de familie waar ik gelogeerd heb en Brick en Bandit en zondag ga ik alweer naar huis. Ik kom als alles goed gaat om 10:20 uur aan.
Als ik thuis kom laat ik nog wel een keer van me horen en als ik daar zin in heb zet ik nog een paar foto’s online (nog een paar omdat ik al wat gedaan heb, lees hieronder).

Ik heb trouwens wat foto’s online gezet. Lang niet van alles, en het is een beetje door elkaar en zonder bijschrift, naar als je twee mannen ziet zijn het vast Brick and Bandit, donkere meid is Tsidi en naast haar (1 foto) is Joseph, vuur is vuur en alle dieren spreken voor zich. ;) Beetje lui blijf ik natuurlijk altijd wel.
Dit is de link;
http://fotoskrugerenmeer.mijnalbums.nl/

Hoop dat ik de meeste van jullie weer snel mag zien!
Dikke kus van mij

  • 30 Mei 2008 - 22:34

    Patricia:

    Jeetje Rens, Wat een super mooie foto's allemaal! Sommige zou ik wel als kaartje willen versturen. Vooral van die dieren als de zon een beetje ondergaat. Zo te horen ook genoeg te beleven daar! Geniet er nog van en tot mails.
    x

  • 31 Mei 2008 - 06:53

    Marja Schmit:

    Hoi Rupseflupseflepsje,

    Nou na alle verhalen te hebben gelezen kan ik alleen maar zeggen jemig wat heb je veeeeeeeeeeeel meegemaakt weer. Een hele goede reis terug en pas goed op jezelf.

    Veel liefs
    xxx
    Marja

  • 31 Mei 2008 - 09:03

    Mi:

    Eén foto zegt meer dan 1000 woorden (of 2 berichten...)
    Het is daar moooooi ;D

  • 01 Juni 2008 - 09:19

    Marieke:

    Hoi Renske!

    Wat een mooie foto's! Je hebt al veel verschillende dieren gezien en die branden zien er ook gaaf uit! Kun je straks wel weer wennen in Nederland? ;-)
    Nog veel plezier!

    Groetjes,
    Marieke

  • 01 Juni 2008 - 19:56

    Sas:

    Jeetje Rens!!! Wat een avonturen! Daarbij vergeleken is het hier maar saai in Spanje (met nachtmetingen tussen de lynxen...). Hoe lang blijf je daar nog eigenlijk? En wanneer ga je nu je AV afronden enzo? En ga je ook nog een andere stage doen? hoe kwam je eigenlijk hierop? Tsjonge, veel vragen he? Met mij alles goed, heb trouwens een 8 voor mijn AV :-). Nu jij nog! Veel succes met alles, liefs van Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Renske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 124184

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 04 Juni 2017

Renske's tussendoortje

08 Mei 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: