Goed aangekomen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

08 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo lieve vrienden en familie,

Als eerste kan ik jullie mededelen dat ik helemaal goed ben aangekomen in het mooie Zuid-Afrika. Nouja heb er eigenlijk nog niet zo heel erg veel van gezien. Werd opgehaald door een hele aardige dame Colleen, waar ik vannacht ook logeer en zal dan morgen op pad gaan naar het Kruger park.

Maar ik zal even vertellen over mijn reis. Toch altijd spannend zo voor het eerst alleen. Vluchten zelf gingen prima. In Parijs nog even lopen zoeken, en haasten, wat uiteindelijk helemaal niet nodig bleek te zijn, want we waren er en 5 minuten te vroeg en de vlucht was vertraagd... Maar verder prima
Deze vlucht heb ik echt een aantal uren slaap ingehaald, ik weet nog vaag dat we opstegen, miste bijna het diner (dat het bordje weer werd weggehaald weet ik al helemaal niet meer) en het was dat de cabin crew (stewardes dus, kwam niet niet op het woord) doorhad dat ik wakker was geworden want toen kwam ze me nog een ontbijt brengen terwijl iedereen om me heen die al op had. Dacht ik dat het toen nog maar een uur of zes was was het al kwart voor 9. Heb ik bijna de hele vlucht dus geslapen.

Die uitgerustheid bleek ik in Johannesburg ook wel nodig te hebben want toen bleek de vliegtuigmaatschappij failliet te zijn gegaan en daar sta je dan... Toch wel lichte panniek hoor! Van hot naar her gestuurd, michael ondertussen thuis aan de telefoon met de consumentendesk en uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat er een vervangende ticket was, met mijn naam erop allemaal mooi geregeld dacht je maar volgens cheaptickets was deze wel betaald maar waar de mensen op johannesburg zeiden dat ie niet betaald was bla bla bla (help!). uiteindelijk heb ik hem maar (nogeens) betaald met mijn credit card (handig dat ik die nu heb) en kan ik het thuis via de verzekering terugkrijgen. Wordt wat voor de terugweg, want zou ik gaan met dezelfde failliete vliegtuigmaatschappij. Maar cheapticket zou het allemaal gaan regelen volgens het helpdesk meisje. Daar hopen we dan maar op. Tnx Mike voor alle hulp!

Toen had ik eenmaal ingecheckt en zat ik (weer) relaxed met een select gezelschap in de bus naar het vliegtuigje. Wat denk je?! konden ze de goede vliegtuig niet vinden. Stonden eerst voor de verkeerde en het duurde op die manier nog een uur langer. Maar toen vond ik dat helemaal niet meer zo erg, want alles zou goed komen en ik zat in een bus met mensen die allemaal naar dezelfde plaats moesten als ik. dus ik kwam er wel. Werd trouwens een appart vluchtje in zo'n klein vliegtuigje, toch een beetje wiebelig. Ach moet je ook meegemaakt hebben toch?

In Nelspruit werd ik dus opgehaald door Colleen en we zitten nu even bij haar op het kantoor waar ik Chris ontmoette die ik al eerder over de mail gesproken heb. Chris gaat over de branden zelf. Chris is zelf van hot naar her aan het rennen om allerlei dingen te regelen en dus mocht ik even achter zijn computer. (allemaal schatten van mensen hier tot nu toe).

Dus nu ben ik heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat worden hier. We gaan dus morgen naar het Kruger park, dat is nog 3 uur rijden (naar de plaats waar ik heen ga in het kruger dan)en dan zie ik wel.

Als ik de mogelijkheid heb hou ik jullie natuurlijk op de hoogte!

Dikke kus
Renske


  • 08 Mei 2008 - 15:41

    Opoe En Opa:

    hallo Renske hier even een berichtje van opoe en opa kijk goed uit veel plezier we zien uit naar je berichtjes

  • 08 Mei 2008 - 19:40

    Marja Schmit:

    Lieve Rupseflupseflepsje,

    Wat een ontzettend vervelend gedoe zeg met die vliegtuigmaatschappij. Dat is niet lekker voor de stressfaktor.Maar dan heb je gelukkig toch altijd nog onze Michael die je gelukkig goed heeft geholpen. Heel veel plezier morgen als je naar het Kruger park gaat en een fijne tijd daar.
    Pas goed op jezelf.
    Veel liefs
    xxx
    Marja

  • 09 Mei 2008 - 05:55

    Renske:

    He wereldburger!
    Ontzettend veel plezier daar en ik hoop dat je geen pyroomaantrekjes meer hebt als je terugbent ;)
    xx

  • 09 Mei 2008 - 06:59

    Tessa:

    He Rens,

    Ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt. Jammer dat je er 5 mei niet was maar als je weer terug bent gaan we snel weer een keer naar de kroeg.

    Heel veel plezier daar! Zal vast wel lukken.

  • 09 Mei 2008 - 07:35

    Miranda:

    In ieder land is het weer de vraag... Wat is er gevaarlijker, de vliegtuigen of de bus?! Maar zo te horen heb je het ergste al gehad! Nu alleen nog lekker ontspannen genieten ;D

  • 09 Mei 2008 - 12:08

    Myriam:

    Aloha!

    Hoe kun jij in 's hemelsnaam in een vliegtuig slapen??!! Mijn vlucht terug naar Nederland was gewoonweg horror met een grote H, was uiteindelijk zo wanhopig dat ik een Disneyfilm heb gekeken, 2 kansloze potjes met de computer geschaakt en naar de Greatest Hits van de Spice Girls geluisterd (-> ik zei het hè, WANHOPIG). Maar ja, ik hoefde tenminste niet uitgerust te zijn om het hoofd te bieden aan failliete vliegtuigmaatschappijen. Gelukkig is dat ook weer op z'n pootjes terecht gekomen.
    Heel veel plezier in ZA, hoop dat je niet te veel last hebt van de energieproblemen, en geniet v.h. landschap!

    Groetjes Myriam

  • 09 Mei 2008 - 12:15

    Bren:

    pfffffffff ik dacht dat je morgen weg zou gaan :S Sorry loop blijkbaar een beetje achter! Maar ja, goed om te horen dat je goed bent aangekomen :D :D Al wilde dieren gezien? Of ga je die allemaal wegroken uit het kruger park? Hopelijk gaat de terugweg met het vliegtuig wat soepeler! Geniet er lekker van!
    xbren

  • 09 Mei 2008 - 12:35

    Patricia:

    Yikes Rens!! wat een verhaal weer . . . gelukkig ben je eindelijk op de plaats van bestemming. Heel veel plezier daar en ik hoop dat je nog tijd hebt om wat te plaatsen (met foto's). Ben erg benieuwd!!
    x

  • 10 Mei 2008 - 11:09

    Samaina:

    Hoi meis
    Fijn dat je zo goed bent aan gekomen.
    Wel dat met enige stres maar goed.
    Veel plezier en pas goed op je zelf
    kus sam en jef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Renske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 124184

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 04 Juni 2017

Renske's tussendoortje

08 Mei 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: