Japan, ik vind alles best met u goedkeuring - Reisverslag uit Tokio, Japan van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu Japan, ik vind alles best met u goedkeuring - Reisverslag uit Tokio, Japan van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu

Japan, ik vind alles best met u goedkeuring

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

22 Maart 2009 | Japan, Tokio

Heee Lieve allemaal,
Als eerste even voor degenen die niet hebben opgelet, of die de kans niet hebben gekregen om dit te weten; Ik zit dus in Japan. Hier bezoek ik samen met mijn ouders en vriend mijn broertje die hier een jaar aan het studeren is. Hij is hier om de taal en de cultuur te leren kennen en nu wij dus ook. Alleen slechts voor 3 weken dan.

Japan is een heel appart land. Je gaat hier toch een beetje heen met het idee van samoeraizwaarden, ninja`s tempels en dichte bossen. Nou dat is niet helemaaal waar. sterker nog ik heb 3 van de vier nog helemaal niet gezien. Enkel de tempels zijn er wel veel. verstopt tussen de dichte bebouwing. En als ze dan toch in staat zijn een beetje ruimte om de tempels te houden is het allemaal heel duur en moet je voor een boel betalen.

Poeh ik ga dit verhaal niet te lang maken, want wat een rottig toetsenbord is dit zeg... maar goed, zal jullie een beetje uitleggen wat je hier zoal kan tegenkomen en wat we gedaan hebben. Als je ergens meer over wil weten kom je maar een keer foto`s kijken hihi

De reis hierheen verliep prima. en de eerste dag hebben we dan ook alleen maar gekeken hoe koen zat en een beetje rondgelopen.
De volgende dagen wat tempels bezocht, ons in het goed georganiseerde maar zo complexe dat je niet meer weet waar je heen moet, openbaar vervoer gemengt en uiteraard noedelsoep, veel rijst en sushi gegeten. Ook een museum heeft zich met ons bezoek kunnen vereren. We zijn in een onsen geweest. wat eigenlijk een bad is van heet water uit een bron. Dit water was echter wel erug heet, dus heel lang hebben we dat niet uitgehouden. Ook koen zijn vriendin sojohn (sorry koen als ik het verkeerd schrijf) vond het wel erg heet, en zij was wel vaker geweest. maar toch wel leuk, want het was een echt japans iets, met zwafellucht en al. al je juwelen moesten ook af, anders zouden die verkleuren. Dat konden we ook zien aan mama`s ring die ze wel had omgehouden en die idd helemaal zwart was geworden. (was eerst zilver)
Ook zijn we uiteraard naar mount Fuiji geweest en hebben een schiereiland bezocht. Dit alles kon vrij gemakkelijk met de railpass die we hier hebben. Speciaal voor buitenlanders koop je in nederland. Betaal je wel een flinke duit voor, maar dat haal je er hier makkelijk uit. Openbaar vervoer is zoals ik al zei goed geregeld, maar soms nogal gaotisch omdat alles in het japans staat, snel snel gaat en je begrijpt er niet veel van. Gelukkig kan koen zich al een beetje redden en samen met wat handen en voetenwerk kom je overal.

Paar andere feitjes over Japan;
de meisjes dragen echt korte rokjes. Ze hebben het liever koud, dan dat ze er niet leuk uit zien. zijn nu echt van die schoolmeisjes...
zoals ik ook al noemde alles is volgebouwd... huizen huizen gebouwen gebouwen, natuur is moeilijk te vinden, en als je dan een mooi meer hebt gevonden zitten ook daar allemaal gebouwen omheen en bruggen over. zelfs op het water zitten spuuglelijke eendvormige bootjes waar je met zn tweetjes in kan zitten...
Om de ruimte nog efficienter te kunnen gebruiken zijn er ook hele steden onder de grond en inde hoge gebouwen. Overal trappen naar de ondergrondse metro die wel 7 trappen naar beneden kan zijn. en inde hoge gebouwen zitten bijvoorbeeld allemaal restaurants boven elkaar. Zo kun je aangesproken worden door iemand op straat om naar het restaurant op de 10e verdieping te komen. Ach jemoet wat als je niet zoveel ruimte hebt.
Er zijn ontzettend veel mensen met x- of o- benen. en mensen die mank lopen. Bij ons wordt iedereen bij de geboorte gecorrigeerd of geopereerd, hier gelden duidelijk andere standaards... niet echt mooi om te zien die mensen.
Iedereen is uberbeleeft!! Ze zijn zo bang om iemand te beledigen het is bijna grappig. Als ze bijvoorbeeld willen zeggen dat je niet mag bellen zeggen ze; zou u zo vrij willen zijn anderen eventueel niet mee te laten luisteren met uw telefoongesprek als het niet te veel moeite is... en dan met alles. Soms staat er wel eens een vertaling in een woord engels, maar dan staan erboven wel 10 woorden japans...
De wc`s zijn hier echt geweldig of juist helemaal niet. Je hebt de bekende gaten in de grond, die vallen onder de tweede catagorie. En dan is er een wc met een verwarmde wcbril en allmaal luxe snufjes. Zo kun je je kont spoelen. Is de eerste keer wel even wennen zo`n straal water recht je kont in, maar als je weet hoe je die moet gebruiken is het vast heel hygienisch. Wat ook heel cool is is dat sommige stortbakken een kraantje erop hebben. Hiermee wordt de stortbak weer gevult na het doorspoelen en je kan gelijk je handen eronder wassen. Super efficient! Wil ik ook thuis, samen met die verwarmde bril!
Het weer is hier trouwens prima. Overdag warm genoeg voor korte mouwen, s` avonds trek je een jas aan.
Ze hebben hier een beetje een andere maatstaaf wat betreft kleding. de mannen dragen veel rose en hebben ook vaak een rose telefoon. Ook dragen ze veel strakke kleding en zit er veel gothic tussen.
Ze hebben hier op elke hoek van de straat een automaat staan met koude en warme (!) dranken. koffie, water, sapjes, ook warme citroendrankjes die heel lekker zijn een heleboel leuke dingen. Die zou ik ook wel thuis willen!

Nou hier hou ik het even bij. Morgen op pad naar Kyoto. ben benieuwd!

Als ik de kans krijg zal ik nog wel eens wat sturen.
Kuss

  • 22 Maart 2009 - 16:10

    Jol En Frans:

    Nou jullie hebben dus weer heerlijk naar het zin .Allemaal de groetjes van ons .voor de rest zit het niet mee met mn oren gaat niet helemaal goed morgen weer contact met het ziekenhuis ontsteking erbij nog dover als eerst nou ja hoor het wel weer heel veel fun geniet lekker xxxxxxxx frans en jol

  • 22 Maart 2009 - 16:20

    Marja Schmit:

    Hoi Rupseflupseflepsje en kaboutertje,
    Als ik zo je verhaal lees hebben jullie het prima naar je zin. Vooral het hete bad (kaboutertje weer een paar kilo's kwijt) en niet te vergeten de wc!
    Dus als ik het goed begrijp komt kaboutertje in het rose terug!!!!
    Nou ik wens jullie nog een heerlijke tijd.

    Groetjes,

    Marja

  • 22 Maart 2009 - 17:20

    Simone:

    Hi moppies!
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Wil je vooral veel foto's maken van hippe mannen in leuk roze? Want ik krijg Kris zo moeizaam in die kleur, terwijl het hem toch zo goed staat.
    Nog heel veel plezier en tot snel weer!
    Dikke kus van mij en de groeten van Kristian

  • 22 Maart 2009 - 20:15

    Tonny:

    leuk verhaal Renske. ik ben wel een beetje jaloers hoor geweldig lijkt het mij Japan. Misschien ooit komen wij er ook nog eens. Nou heel veel plezier nog en heel veel groetjes aan iedereen daar.
    gr. Tonny

  • 23 Maart 2009 - 19:52

    O En O:

    Leuk een derde versie te kunnen lezen van "waarbenjij". Wij hebben je verhaal met verbazing gelezen. Is Japan mooi en niet. Of heb je alleen een wereldstad gezien en weet je zeker dat daar heel veel huizen staan. Maar voor kinderen die in Overleek opgegroeid zijn is dit het grootst denkbare contrast. Je volgende mail zal ongetwijfeld vol staan over prachtige natuur, hoge bergen en mooie meren. Wij verheugen ons daar al op. De groeten aan ouders,M en Koen en geniet ervan.

  • 24 Maart 2009 - 08:18

    Patricia:

    Super cool klinkt het! Ben echt wel jaloers :). Lijkt me heel lastig omdat de taal zo anders is en de cultuur ook blijkbaar maar wel echt heel gaaf. Hier in NL ook lekker weer . . . jaja, dat had je vast niet verwacht. Heel veel plezier nog daar en tot gauw!

    xx

  • 26 Maart 2009 - 16:53

    Opoe En Opa:

    vergeet het sprekende aapje niet he gr.opoe en opa kijk goed uit he

  • 26 Maart 2009 - 18:15

    Louise:

    Hey Renske en de rest...

    Klinkt goed allemaal. En ik dacht dat de metro's in Praag diep gelegen waren maar in Tokyo is het nog even erger dus. In ieder geval nog heel veel plezier en als we weer terug zijn misschien leuk verhalen uitwisselen;)?

    liefs Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Renske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 124149

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 04 Juni 2017

Renske's tussendoortje

08 Mei 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: