Alcohol en vriendschap hihi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu Alcohol en vriendschap hihi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu

Alcohol en vriendschap hihi

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

31 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hi al mijn moppies,

De laatste weken hier is vol met presentaties en uitgaan en lol maken. Het begon na het etentje dat ik vorige keer aangekondigd had. Heel chick allemaal, maar ik was er niet zoveel van onder de indruk qua smaak. Daarna zijn Donna, Garth (zoon van Chris) en ik uit gegaan. Maar zoals wel vaker gebeurt op een donderdag het was allemaal dicht. Dus we hebben de hele stad rondgetoert, wat ook een soort van site seeing was en kwamen toch nog een paar plaasen tegen die het waard waren om een drankje te drinken. Helaas gingen de meeste daarna ook dicht en moesten we weer verder. Hoe het kon weet ik niet, maar we kregen het toch voor elkaar om pas om half vier thuis te komen. De laatste kroeg had nog een leuke stempel gedrukt op ons gevoel van rassisme. We ontmoette namelijk een groepje waarin een homo en een neger zaten. De homo was heel gezellig en was steeds met ons aan het dansen. Helaas ging hij later weg en bleven wij drieen achter met de neger, die toen in geuren en kleuren vertelde hoezeer hij homo’s haat. Hmmm ok… Hij was zelf trouwens ontzettend dronken en we hebben hem maar thuis gebracht. De volgende ochtend lag er een telefoon en een aansteker in de auto, vast van hem, gelukkig weten we nu waar hij woont.

De volgende ochten was ik weer spik en span voor de presentaties. Het was een kort nachtje geweest, maar uiteraard heb ik met een “ja ik ben hier zeer in geintereseerd” hoofd bij de presentaties aanwezig geweest. Waren trouwens ook best leuke presentaties hoor.
Die avond gaan we met zn allen weer wat gaan drinken. En met zn allen bedoel ik dan Donna, Garth, nog wat jongeren en Colleen en Don (haar man). We gingen naar een gezellige kroeg, waar we nog meer mensen tegenkwamen die Donna al kende. Helaas was er ook een (ooit was ik een) Nederlandse bij. Ik zeg helaas omdat dit het meest domme blondje was die ik ooit ben tegengekomen en die ook nog eens een enorme racist was. En zij vond dat dat kwam omdat iedereen die langer dan twee weken in Zuid Afrika was een racist zou worden. En zij woonde er al sinds haar achtste en het was dus hardstikke normaal dat ze negers haatte. Bovendien zijn wij net zo want alle nederlanders haten turken en marokkanen. Uiteraard!!... Na dit uiterst interessante gesprek was ik blij dat ze weg ging om haar tieten te laten zien zodat ze tequila zou krijgen. Typisch…
Ik heb het die avond maar niet zo laat gemaakt, als eerst omdat ik misselijk was van alles wat die blonde tiet had gezegt, en ik had de volgende morgen weer nieuwe presentaties. Ik lag die nacht dus al om een uur lekker in mijn bedje.

De volgende dag vanaf half negen presentaties. Het deel waar ik bij zou zijn zou tot 11 uur duren. Helaas was het niet zo interessant als verwacht. Het was een soort curus voor kantoormedewerkers en de titel had moeten zijn; “Hoe vul ik een formulier in” Voor mij dus erug interessant (gaaaaap). En ze liepen ook nog wat achter op schema. Het deel dat om 11 uur afgelopen zou zijn was pas klaar om 16.30 uur. Toen ben ik dan ook maar weggegaan, echt heeel erg veel interessanter was het niet meer geworden. Vraag me af hoe zij het af hebben gemaakt, want de dag was tot 18h ingevult, maar als dat in hetzelfde tempo doorgegaan zou zijn….
Ondertussen was ik aan het wachten tot de crew (fire fighters) weer terug zou komen. Ik ben die gasten echt aardig gaan vinden, en zij mij ook geloof ik. Ze hebben me zelfs een andere naam gegeven Nonjabula wat zoveel betekend als ‘zij die vrolijk is’ lief he!! Pas twee dagen later zou ik er trouwens achterkomen dat ze al donderdag avond terug waren gekomen en ik dus op niets zat te wachten.
Die avond een etentje met Bandit, Chris, een kerel die ik niet ken en Don en Colleen. Colleen had heel lekker gekookt, en Bandit had eigen gemaakte drank meegenomen die ook erg in de smaak viel. Ik zou eigenlijk daarna nog uitgaan met Donna en haar vriendje, maar het etentje deed er iets langer over dan ik gedacht had en het feestje waar donna en Brett heen waren was iets eerder afgelopen dan verwacht. Met andere woorden wij zaten nog na te borrelen toen zij alweer thuis kwamen. Ach een keertje vroeg naar bed is ook niet erg, was alweer 12 uur ondertussen.

He he, Zondag! Eindelijk een dagje rust. Donna Brett (haar vriendje) en nog een vriend van hun (James) naar een soort van meer gegaan. Supermooi daar tussen de Bergen, rond het meer veel bos; Naaldbomen maar ook eucalyptus. Echt tof, die had ik nog nooit in het echt gezien. Daar hebben we in het zonnetje gebbqed. Echt heel mooi, dat hebben we in Nederland niet helaas! Het enige wat een beetje jammer is is dat het allemaal plantages waren, alles was aangeplant. Maar als je even via een andere hoek kijkt zie je dat niet en kun je gewoon van de natuur genieten. En wat is er dan beter dan een kaartspelletje spelen met een net gekochtte kaartenset van my little pony :D Donna is gek!

Areal fire fighting course is vandaag begonnen. Deze dag is voor geinteresseerden en startende piloten. Er komen dan ook genoeg mooie enthousiast makende foto’s langs in de presentatie. Samen met Donna (die beginnend piloot is) heb ik deze dag meegemaakt. En ik zou bijna enthousiast worden over het vliegen, helaas is het beroep als aerial fire fighter in Nederland niet erg winstgevend, dus laat ik het maar bij het bijwonen van wat presentaties.

Afrika is een mooi land, maar het heeft ook negatieve dingen. Je doet hier bijvoorbeeld altijd je deuren op slot. Zowel in de auto als in huis. Je bent dus als het waren altijd opgesloten in je eigen huis, want anders kunnen er mensen binnenkomen die het minder goed met je voorhebben… ok…

Dinsdag alweer. De tijd gaat zo snel het is niet te geloven. Vandaag ben ik met Bandit op pad gegaan. Hij moest vlak bij het kruger park (aansluitend) in een ander park bij iemand op bezoek die een veiligheidsband on hun bungalowpark wilde hebben en ik ging mee zodat ik nog een keer wat leuks in de parken kon zien. En dat deed ik ook! Er kwam namelijk al meteen heeel dichtbij een supergevaarlijk beest over de weg geschoten. Haast ontroert zwaaide we dit onwijs sierlijke en mooie eekhoorntje na. Daarna gingen we in een onwijs gaaf ritje in een safariwagentje dat ik helemaal voor mij alleen had door het gebied dat gebrand moest worden. En waren binnen een half uurtje klaar en namen het ervan dat we al in het park zaten en zijn met de auto nog een stukje verder gereden naar een klein meer. Daar zag ik voor het eerst bij daglicht en vrij dichtbij nijlpaarden! Echt heel tof. Er was ook een kleintje bij die me recht aankeek toen ik een van de foto’s nam. Ook zagen we nog een aantal giraffes, krokodillen, zebra’s waterbucks en nog een handvol andere soorten. Ik kan begrijpen dat sommige van jullie hier graag een baan zouden willen hebben ;)
Verder ook wat mindere dingen. We zagen bijvoorbeeld heel wat road kill, zoals drie honden. Zelf waren we ook nog schuldig aan het met een auto vermoorden van een beesjte. Ik zag het diertje nog op ons afkomen ook. Haast in slowmotion kwam het dichter en dichterbij. En net toen ik dacht dat het ons ging missen sloeg de enorme sprinkhaan tegen ons voorruit te pletter. En dat is kleverig spul hoor, krijg je bijna niet van je raam af. Verder werden we niet veel later ook nog aangehouden voor het niet stoppen (we hadden alleen snelheid geminderd) van een stopbord. Het zou 1000 rand (+-950eu) zijn. Uiteraard vroeg de meneer van de politie hoeveel we nu zouden kunnen betalen en aangezien we zeiden niets, (want zijn in dienst van de overheid) liet hij ons met een glimlach gaan. Gek had de verhalen natuurlijk gehoord, maar nu dus ook in levende lijfe meegemaakt. Waren ze in Nederland maar zo makkelijk. Dan wil ik best wel even lief glimlachen hoor!
De terugreis was verder zeer indrukwekkend. We gingen door tussen en door Bergen. Ik wist niet eens dat die er zoveel waren in Zuid Afrika ik verwachtte alleen savanne. Weer een voorbeeld hoe weinig tijd ik had om me goed in te lezen (lees hoe slecht ik me gewoon had voorbereid). De natuur is hier echt supermooi. En ze hebben wel tien plaatsen die ‘God’s window’ heten. Ik begrijp dat wel hoor, God heeft nou eenmaal een erg groot huis! En als lunch hadden we een pannekoek met boboti! Grappige combinatie maar erug lekker. Zeker met de milkshake die we erbij namen. Zeer geslaagde dag zo.

Ook de volgende dag (woensdag) ook weer met Bandit op pad. En omdat ze hier geen (actieve) vulkanen hebben, doen ze gewoon alsof door de top van een berg te branden. Er was ontzettend veel rook. Gek dat ze dat zelfs op bergen gevaar voor wild fire bestaat en dat ze dus branden om dat te voorkomen. Verder nog een paar mooie watervallen bekeken en door de plantages gereden wat erg rustgevend was allemaal.
‘S avonds hadden we een bbq op de boerderij van Chris zijn broer, en dan moet je niet denken aan een boerderij zoals bij ons. Opritlaan en klaar. Nee we moesten over zandweggetjes door gras door een (klein) riviertje, hobbles en kuilen ontwijkend voor we aankwamen bij de plaats waar het vuurtje ons kon verwarmen. Uiteraard zijn Donna Garth en ik daarna nog uitgegaan, waar we Brett (vriendje van Donna) ook zagen en die zo drunken was dat ik maar met hem meegereden ben om ervoor te zorgen dat hij veilig thuiskwam.

Vandaag is de dag van de brand oefening voor de aerial fire fighters. Doordat we nog vanalles voor Garth moesten regelen en donna liever niet vroeg opstond waren we pas ‘s middags op de basis. Ik regelde voor mezelf een plaatsje in de spotter (vliegtuigje) en heb dus vanuit de lucht gezien hoe de rookbom (het oefenvuur) werd gedoofd door twee helicopters en een bomber (vliegtuig met water).
‘S avonds met Donna en een hele dike vriendin van haar naar een vrouwenavond in de bioscoop. Superleuk. We kregen allemaal kadootjes en de primiere van sex and the city. Je kon ook nog kadootjes winnen en uiteraard Donna won een cd, en haar vrindin allerlei leuke bonnen. Ik had gewoon een leuke avond.
Ooh wat ook nog een leuk nieuwtje was waar ik die dag achter was gekomen; Ik keek op internet hoe het met mijn terugvlucht gesteld was en zag dat nog steeds de failliete vliegtuigmaatschappij vermeld stond. Mike is gelijk voor mij gaan bellen, en kwam er na en een keer een verbroken verbinding een hele tijd in de wacht achter dat er niets geregeld was… Oeps! WAAAT??
Nouja na een paar stersvolle momenten heb ik nu geregeld dat ik met de bus naar Johannesburg of joburg hoe ze het hier noemen ga. En vandaaruit heb ik een ticket naar Amsterdam. Eigenlijk is dit nog beter dan mijn eerdere ticket, want dan zou ik 10 uur moeten wachten en nu nog maar 5. Alles komt goed! Nu nog maar even hopen dat ik alles vergoed krijg zoals ze zieden. Nouja het belangrijkste is dat ik terug kom.

In mijn volgende bericht nog wat dingen die ik nu vergeten ben.
xx

  • 31 Mei 2008 - 10:08

    Nita:

    Ik ben zeker de eerste die dit leest.
    Wat een avonturen allemaal.
    Ik wil ook een keer in Zuid Afrika kijken
    Gelukkig dat Micheal gewoon in nederland is dat kan hij ervoor zorgen dat je weer gewoon thuis komt. dat is voor mijn gemoedrust wel goed Xjes mama

  • 01 Juni 2008 - 10:54

    O En O :

    Misschien lees je dit pas als je thuis bent, maar we hebben weer genoten van je verhaal en een goede reis naar huis. tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Renske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 124146

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 04 Juni 2017

Renske's tussendoortje

08 Mei 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: