Aangekomen - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Renske Oussoren - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 September 2007 | Bolivia, Santa Cruz

Hi lieve mensen,

We zijn er hoor. Na een reis van 33 uur eindelijk in Santa Cruz.
De reis zelf was wel prima. konden alles goed vinden en overstappen ging soepel. Het enige vervelende was dat we in Miami 9 uur moesten wachten. daar was het middag maar voor ons was het midden in de nacht. Voor de mensen die nog hierheen komen; zorg ervoor dat je wat te doen hebt daar, boekje lezen ofzo. Slapen in het vliegtuig dingen doen op de luchthavens. Zorg er ook voor dat je makkelijke kleren aan hebt, want je moet bijvoorbeeld ook je schoenen steeds uit. en dat je een extra trui mee hebt voor op Miami, want daar staat de airco op tien. En zelfs in die vrieskou was het moeilijk om wakker te blijven...
In Miami hebben we verder nog een klein beetje vertraging gehad omdat het onweerde maar al met al ging het best voorspoedig. Ik zat ook steeds in tegenstelling tot Saskia naast aardige mensen waar ik wat mee kon babbelen. Sas en ik zaten altijd een rij of vier van elkaar vandaan. We zullen hier nog wel genoeg op elkaars lip zitten :D

In Santa Cruz werden we opgehaald door mensen van IBIF, wat erg prettig was want wij wisten niet precies waar we nou heen wilden. Zij hebben ons afgezet bij een hotelletje. Erg leuk. ze hebben er zelfs twee tamme toekans, die af en toe naar je tenen staan te happen. Hier hebben Sas en ik samen een piepklein kamertje, maar het is er schoon en er hangt een gezellige sfeer.
In dit hotel slaapt William ook. wij hebben William al leren kennen over de mail, omdat hij zijn pinpas was kwijtgeraakt en ons vroeg zijn nieuwe mee te nemen. Hij is een student uit Nijmegen/Utrecht. Hij spreek al een stuk beter Spaans dan wij en hij heeft ons een klein stukje van Santa Cruz laten zien en ons een aantal dingen uitgelegd. Erug handig. Zijn ook 's avonds met hem gaan eten. Maar vroeg naar bed gedaan, want we waren toch wel erg moe.

Vandaag zijn we naar IBIF gegaan en hebben iedereen leren kennen, nouja iedereen heeft zich voorgesteld, maar ik weet geen enkele naam meer. En het waren er maar een stuk of 10.
Voor vandaag gaan we nog een paar dingen regelen, extra Spaanse lessen, ons inschrijven bij het consulaat en nog een beetje rustig aandoen, want dat hebben we nog wel nodig.
Vanavond gaan we eten met een aantal mensen van IBIF om ze wat beter te leren kennen. Spannend hoor, aangezien we maar een kwart verstaan. Gelukkig is Lars er ook (een Nederlander die we al kenden uit Wageningen) en die kan ons af en toe helpen.

Morgen hebben we voor het eerst een gesprek met onze begeleider, die hebben we vandaag al wel ontmoet. Vrijdag gaan we naar het bos Inpa om het gebied een beetje te leren kennen.

Als ik weer wat leuke dingen heb meegemaakt zal ik weer van me laten horen.
X

• 10 September 2007 - 15:13

Mark:

Hey lieverd,

heel veel plezier daaro. Ik zal je updates telkens lezen.

• 10 September 2007 - 15:15

Anne:

Mooi dat je goed bent aangekomen! Ben benieuwd naar alle spannende verhalen ;). Geniet van alle mooie nieuwe indrukken!
    Zal proberen op de hoogte te blijven..

• 10 September 2007 - 16:07

Marja:

Hoi Rupseflupseflepje,

Fijn dat je goed bent aangekomen. Het is een hele belevenis op zich zo'n reis. Leuk om zo je verhalen te lezen. Nu nog even Spaans onder de knie krijgen. Heel veel plezier vrijdag in het bos.
    Veel liefs en pas goed op jezelf (kan het niet laten te zeggen).
    xxx
    Marja

• 10 September 2007 - 17:38

Martin:

Heel veel plezier en groeten van Dana&Martin

• 11 September 2007 - 13:39

Simone:

Hoi Renske, wij vertrekken ook bijna naar Bolivia & hebben ook een overstap op miami van zo'n 9 uur. Wij waren van plan om de luchthaven af te gaan & naar de stad te gaan. Weet jij of dit mogelijk is?

Simone